Iedere professional heeft weleens te maken met lastig gedrag in de praktijk. Afhankelijk van de beroepsgroep wordt de klant soms klant, cliënt, burger, deelnemer, bewoner, passagier of patiënt genoemd. Emotie, agressie en grensoverschrijdend gedrag komt overal voor!
“Belachelijk, ik kan daar toch ook niets aan doen!?”
“Die regels slaan helemaal nergens op!”
“Jullie doen altijd moeilijk! Wat een rotorganisatie!”
“Hou je bek, klootzak!”
“U bent zeker een stagiaire? Haal er maar iemand bij die verstand van zaken heeft…”
Herkenbare uitspraken? Een training “Omgaan met Emotie en Agressie” geeft inzicht en praktische handvatten om met lastige situaties om te gaan. Alle theorie wordt interactief en praktijkgericht behandeld. Door vaardigheden vervolgens laagdrempelig te oefenen, wordt de stap gemaakt van “begrijpen” naar daadwerkelijk “kunnen” in de praktijk. Deelnemers verlaten de training weerbaarder en vaardiger.
Het doel is om lastige situaties te de-escaleren, maar hoe doe je dat? De volgende onderdelen zijn belangrijk.
Alle deelnemers ontvangen:
Aan het eind van een training wordt de training schriftelijk geëvalueerd. Na de training ontvangt de opdrachtgever een evaluatierapportage met alle uitslagen.
Er is veel mogelijk. Een training, workshop, presentatie, coaching, advies, interactief theater, groter evenement of combinatie. Mèt acteurs, maar indien gewenst ook zonder acteurs. In gezamenlijk overleg stellen we een programma samen dat zo goed mogelijk aansluit op de wensen van de organisatie en deelnemers. Wij hebben veel expertise en meer dan 25 jaar ervaring in het trainen van alle beroepsgroepen die lastig gedrag tegenkomen in de praktijk.
DDACT inschakelen voor een training, workshop of keynote?
Neem contact op